Monday, December 24, 2012

AKTIVITI HUJUNG MINGGU

Balik dari morib aritu..
Masing masing kepenatan..
Ingatkan dapat ler rehat di hujung minggu..
Sekali..
Hahaha..
Keluar juga berjalan jalan..


Balik dr morib..
Kami ke ATMEX..pameran barangan rumah dan perabot..
Pameran tu kt PICC..
So dekat je ngan rumah..
Tapi takde apa yg best..
So pegi kejap..
Tapi sempat juga sambar mop 'ajaib'..
Rm50 sebatang kauuu..
Alan ler ni..
Dia mmg pantang jumpa alat pembersihan rumah ni..
Nak nak yg canggih skit..
Mesti teruja nk beli..
Hahaha


Leps ke atmex..
Zoom ke mydin subang..
Nk beli brg dapur..
Dah lama tak ke sini..
Byk perubahan..
Tgh renovation mydin sini..
Berpusing cari parking..
Lepas beli barang barang dapur terus balik..
Bateri badan masing masing dh tggl satu bar jer..
Huhuhu..


Esoknya dapat plak undangan makan tengahri kt rumah pengantin baru..
Anak buah alan yg kawin aritu..
Walau makan tengahari namanya tapi kami sampai pukul 3ptg..
Hahaha kira makan petang ler kot..
Lepas tu, dijemput plak ke rumah kakak alan..
Pun dekat damansara..
Makan plak laksa johor..
Perghh kenduri laa kami aritu..
Saya takyah masak kt rumah..
Balik rumah perut dh kenyang..
Kemas kemas skit, tidooo..


Haa hari ahad laa konon laa nk rerehat..
Tapi sudah jadi hari mendobi..
Kain baju 3kali trip basuh..
Penuh ampaian..
2 ampaian tau..yg ada roda tu..
Hah amik!
Sekali belom pukul 2ptg, hari dh gelap..
Huhuhu..basuhan yg ketiga pun belum siap lg..
Huwaaa bila mau kering ini mcm..
Cuma nasib baik basuhan first trip dh separuh kering..
Boleh juga diangkat..
Ermm..esok kena jemur lg..
Berkali kali sy kuar masuk rumah hanya sebab nk menjemur..
Ditambah plak air agak kotor arini..
Habis baju putih melekat kotoran air..
Kena basuh balik..
Haihhh mana laa tak penat..


Sambil tunggu trip ketiga baju bajan dibasuh..
Kena plak masak masak..
Yeler dh nama tghari kan.,perut pun dh lapo mintak isi..
Menunya mee kari jer..
Mujur alan ni jenis tak kisah..
Apa sy masak, dia makan jer..
So mee kari laa yg kami makan dari tghari sampai ler malam..
Tak koser mak nk masak 2-3 kali nyah oii..
So hari ini adalah hari tanpa nasi sedunia..yeah!
Hahahaha..


Dh petang baru ler dapat bernafas skit..
Ajak jugak alan kuar amik angin jap..
Sekitar putrajaya ni jer..
Kebetulan ada roti dh expired..
So jadi habuan ikan kt masjid putra..
Dh lama ammar ajak tgk fish...
Dia cakap 'kesian fish lapa..ammar tak bagi roti'
Cehhh ayat tak hengat..
So itulah aktiviti penamat hari ahad..
Lepas tu balik rumah..


Haihh..
Hujung minggu pun tak mcm hujung minggu..
Ada jer keje nk buat..
Kann..?
Apa nk buat..
Huhuhu..

4 comments:

  1. jom kita ambik gambau kat tasik-tasik putrajaya!!!

    ReplyDelete
  2. Haihh gitu ler nik..penat!huhuhu

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...