Wednesday, July 25, 2012

PERASA COKLAT...

Ammar masih lg gi check up kt klinik kesihatan sini..
Even dh masuk 4thn lebih..
Selagi ada appointment mmg kitorg akan bawak..
Tapi sekarang ni cuma dua kali jer setahun..
Dan paling2 pun utk dpt ubat cacing dan tgk perkembangan dia..


So dspat ler ubat cacing masa check up tu ari..
Dulu budak ammar ni sgt seksa tau nk bg mkn ubat..
Kitorg kena berkuntau dgn dia br ubt sampai kt tekak dia..
Ada masa dia simpan ubat dalm mulut takmo telan..
Lepas je, terus dia luwekk kan balik..
Haihhh geram je masa tu..


Tapi skang sgt mudah..
Cakap je kena mkn ubat..
Dah siap nganga mulut..
Kadang bukan ubat dia jer yg dia nk mkn..
Ubat wan,maktok,ibu atau ayah pun dia nk sebat..
Haih mmg takleh lepa dgn budak ni..
Ubat kna letak tinggi2..


So bila dapat ubat cacing..
Dia dh siap nganga mulut nk mkn..
Saya rasa skit..perghhhh..
Confirm sy takkan mau telan..
Tah hape2 rasa..
Mau ke ammar ni telan?
Kang tak pasal muntah belahak lak..
Sedangkan sy yg rasa skit ni pun dh loya..


Okeh mari kita cuba try...(oh my english!!)
Memula minum skit..
Muka dh berkerut kerut..
Stop jap..
Bagi lagi..
Mata dh terkedip kedip, nafas dh turun naik..
Bagi lagi..
Teguk sampai abis.. (botol 10ml tau)
Terus mintak air,nk bilas ler tu..


Ibu: pandai anak ibu...abis dh ubat. Sedap ke ubat ni?
Ammar: ermm sedaplah.. (nada mcm marah)
Ibu: ooohh sedap ke...mcm mana rasa ubat tu..
Ammar: errrr aaa...kejap..rasa macam COKLAT..


Hahahaha..
Amik kau!
Ubat cacing rasa coklat..
Kau hadoooo?

2 comments:

  1. Ado !!
    kat klenet saya ado!!

    ReplyDelete
  2. Hoh ado ye kakak dokter...betul rupanya ckp ank bujg sy tu..tp awat sy rs lain mcm je

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...