Monday, July 30, 2012

DAFTAR UNDI

Anda dh mendaftar?
Saya dahhhhh...(ewahh hidung kembang kempis..bangga ler konon)
Hahahah


Baru je daftar dh kerek..
Hikss sy br dftar ari kamis lepas..
Punyalah bercinta nk daftar undi ni..
Padahal klu ikut umur sy ni..
Rasanya dah 2kali pilihanraya sy tk undi..
Kihkihkih..
Warganegara yg malas prihatin..


Oopss jgn hentam sy dulu ye..
Meh sy cite nape sy malasss beno nk dftar undi..


Sebab sy benci politik..
Dunia yg sgt kotor pada sy..
Saper saper cakap pun sy payah nk percaya..
Semuanya pasti ada agenda yg tersembunyi..
Takde yg telus..
Masing masing hanya menegakkan kepentingan diri sendiri..
Sebab itu sy malas..saya tatau nk undi saper..
Semuanya pembohong..
Baik parti itu..atau parti ini..
Pandangan ikhlas dr org yg takde parti memana..
Kecuali parti tupperware..
Hahahaha..


Cuba tgk contoh skang..
Yg mana pertelingkahan antara syabas dgn kerajaan negeri selangor..
Kata masing2 memperjuangkan hak rakyat..
Tapi sampai sudah takde penyelesaian.
Yg susah rakyat juga..
Yg sekor cakap, mmg dh kritikal sgt punca air terawat..
So kapasiti sedia ada tokleh nk menampung permintaan...
Kena bina satu lg loji..
Yg sekor lagi ckp cukup jer kapasiti air yg ada skang dan sesuai dgn permintaan..
So takyah dh bina loji lain..
Sebab klu nk bina juga, confirm kontrak dpt kt kroni kroni sana..
Huk aloh..


Amenda laaaa ni..
Takkan takde langsung badan bebas yg boleh buat kajian..
Pada sy, (pendapat peribadi okeh)..
Ok je klu nk bina loji satu lg..
Sebab bila ada loji lagi satu, maka urusan pengagihan air akan jadi lebih mudah..
Tak ler terlalu bergantung pada loji yg itu jer..
Kot loji ada masalah, yg satu lg boleh topup..
So pengguna tak laa menghadapi masalah..
Itu pendapat sy yg cetek pengetahuan ni..
Kata berkhidmat utk rakyat..
Tapi menyusahkan ada ler..
Iskk


Haishhh..
Awat ler sy cite pasa politik plak ni...
Tah..
Cuma sy rasa kelakar betul dgn isu sekarang ni..
Tolak kiri tolak kanan..
Yg susah tetap org awam seperti sy..
Yg durian itu mereka, yg timun itu kami..
Tergolek atau digolej, kami juga yg luka..


So itu adalah contoh sebab..
Mengapa malas betul sy nk pi undi..
Tapi skang ni kesedaran dh timbul..
Kena pi undi gak..
Kalau tak, tah sape sape lak yg dok pegang kerusi..
Manatau dgn 1undi dr saya boleh ubah mcm mcm..
Hahahah..
Toksah harap ler kak oii..
Tapi takde per yg mustahil kan..
Tengoklah pilihan raya akan datang ni..


Jgn provoke entry sy ni ye..
Sy cuma bercakap atas dasar diri sendiri..
Sebagai rakyat marhaen..
Yg perlukan pembelaan yg sewajarnya dr pemimpin yg dipilih..
Itu saje!

6 comments:

  1. Hai Jiha,
    Utk soklan JIha kt blog saya tu, Kek Eskrem Haven tu oke. Takde la tak sedap. Tp jgn tanya comparison between Baskin Robbin sbb sy tak penah makan kek eskrem BR. Hihi. Kasihann....
    Owner, kalo ikut dlm web dia Melayu. Dan Insyallah, oke sbb kedai dia mmg ada cop Halal Jakim. Masa voucher saya beli tu, kena amik sendiri kat kilang dia (bkn kedai), sokay la orang dia. Siap dpt rasa free sample lagi. Kilang dia kat kawasan perindustrian. Susah juga nak carik kalo tak biasa area Puchong.
    Till then, thanks for drop by kat kebun stoberi :)

    ReplyDelete
  2. Kakak dokter...mmg sepatutnya kena dftar awal kan..sy yg malas..hehe

    ReplyDelete
  3. Ida..thanks for the review..legaa skit..hehe

    ReplyDelete
  4. dah daftar dh thn 2007, tp x pernah mengundi...hik hik....teruk betul!!! hehehe sbb pemikiran sama cam awak di samping x minat bab2 politik2 nih...

    ReplyDelete
  5. Zehan..celet ibu jari..hihi

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...