Monday, May 9, 2011

BILA TOKLEH TIDO...

Bila tokleh tido...


Kepala menerawang jer..
Pikir macam2...
Esok nk masak pe..
Tadi kenapa pegi tempat tuh..
Baju raya ammar bape pasang nk beli...
Bestnya ronda putrajaya sambil drive sendiri..
Bila laa selsema nk hilang nih...


Macam macam benda dok bergolak golek dalam kepala..
Huhuh..
Kesan cuaca yg semakin membahang skang..
Malam pun rasa mcm hari siang..
Semalam saya tgk kat board suhu yg ada kat tepi tepi highway tu..
Suhu dah mencecah 39 darjah celcius..
Mau tak menggeletik kepanasan..


Nak soh alan pasang ekon..
Saya lak tak tahan..
Orang ada resdung...gini ler..
Sejuk skit mula laa berair dan meleleh jer..
Tapi time panas2 gini mmg kalau boleh nak aje..
Lena skit tido..


Masuk arini dah 3mlm saya payah nk lelap mata..
Sekejap je dapat lena, lps tu terjaga..
Terkebil kebil laa sorang2...
Ammar pun asik terjaga..panas agaknya..
Yg lena saya tgk, cuma alan..
Dia mmg senang jer tido..
Campak laa kat mana pun...


Bila badan dah penat..
Mula laa selsema datang..
Haihhh...sejuk selsema..penat pun selsema...
Bila laa mau elok ini resdung...
Aiyakk!

4 comments:

  1. skang mmg panas..aku lak terbalik, lagi panas lagi aku selsema.Lately selsema tak abis abis.Bayangkan semlm punyala panas cuaca (siang) hidung aku block.rimasnya!!Hasya pun demam arini.By right,mmg cuaca panas lagi mudah selsema sebab habuk berterbangan.

    Aku rasa takde masalah la nak tido dlm aircond.Sebenarnya lg elok dr tido dgn kipas.Bila tido ac nnt,jgn set sejuk sgt.Sepoi sepoi bahasa je.Jgn compare ngan hotel,sbb tu tokleh control.Beli la satu, mana tao lepas ni ammar dapat adik (dah byk kes kwn fazar camni hahahah.Ada sowang dah almost 4-5 yrs kawin xdpt anak,lepas pasang a/c terus lekat har har)

    ReplyDelete
  2. saya selalu jugak susah tido. Kepala ni jugak akan pikir macam2. Tu yang jadi tambah penat.

    ReplyDelete
  3. susah jugak kaau hidung tersumbat ni yea...mmg payah nak tidur...kalo kurang tido, nanti kepala pulak yang berat...harap2 cepat smbuh yea!!

    ReplyDelete
  4. http://awananeonight.blogspot.com/2013/06/membanteras-masalah-resdung-dengan-cepat.html

    meh try meh.hilangkan resdung dalam 7 hari :)

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...