Monday, July 15, 2013

LIMAU PURUT...APA YG BOLEH DISIMPULKAN?

Pagi ni..
sy jumpa sebiji limau purut di hadapan laman rumah sy..


apakah ia?
dari mana ia dtg?
apakah tujuan ia di situ?
siapakah yg mencicirkannya?


huhuhu..
banyak persoalannya..
tapi sy taktau jawapannya..


sy risau ni..
risau kalau ada benda yg bukan bukan dtg mendekati rumah sy..
minta sangat dijauhkan..


or bak kata alan..
ala ade org tercicir sebb plastik koyak masa gi pasar..
atau budak main main tendang buah limau sampai depan rumah..
ermm klu gitu, takpelah..


tapi buah itu buah segar..
seperti diletak atau dijatuhkan dengan sengaja..
klu ditendang, pasti ada cacat cela pada buah tu..
dan tempat sy jumpa buah tu, adalah mcm tak logik dapat ditendang sampai ke situ..
sebab tempat tu mcm tersorok dan ke dalam skit..
ermmm dan ermmm..


sy doa agar takde apa apa yg akan berlaku...
benda benda gini bukan boleh dibuat main main...
mmg bulan puasa ni syaitan dan iblis dibelenggu..
tapi syaitan yg bertopengkan manusia ada jer..
semoga tiada yg buruk buruk akan berlaku..
aaamin..


p/s: huhuhu..takut bila pikir balik!

8 comments:

  1. Tepek la picture sikit biar saya kaji heheheh kidding :) everything will be fine, in shaa Allah

    ReplyDelete
  2. Jiha,
    kita doa yang baik-baik ye..mudah-mudahan limau purut tu terjatuh dari plastik makcik yang baru balik dari pasar..

    ReplyDelete
  3. er...

    anak jiran sebelah main baling-baling kotttttt

    ReplyDelete
  4. amiiin..utk doa dzureen..hrp2 gitula

    ReplyDelete
  5. aaminn..tq sue..sy pun hrp limau tu adalah benda yg bersih dan tercicir secara tak sengaja..

    ReplyDelete
  6. akakdokter..anak jiran jarang main depan rumah ni..sebb most of them sume dh besar dan yg kecik plak, mmg kecik sgt dlm 2-3 thn..so mcm agak mustahil..huhuhu

    ReplyDelete
  7. yg alan cakap tu,budak tah dari mana yg dtg main (dia buat sangkaan rawak)huhuhu

    ReplyDelete
  8. cuba2 lah carik doa utk di amalkan

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...