Thursday, January 26, 2012

BERPANTANG- HARI KE 29

Huh esok dh sebulan dah usia aisy..
Dan sebulan gak laa saya berpantang..
Sebulan gak laa tk kuar rumah kecuali ke spital dan klinik..
Huh sgt memboringkan..


Hari hari saya dok bising kt alan..
Nk kuar gi jenjalan laa..
Boring laa..
Bosan laa..
Hahahah..


Tapi tgk tgk jap jer dh sebulan..
Maknanya ada 14 hari jer lagi nk abis tempoh berpantang yg minima ni..
Esok juga saya akan balik ke pd..ke rumah mak saya..
Sebab mil saya pun akan pulang ke jb..
Setelah sebulan setengah dia di sini menjaga saya di dalam pantang..


So esok adalah turn mak saya pula..
Ermm mcm mana laa chaos nyer nnt bila dh sampai sana..
Saya tak berapa nk risaukan baby aisy..
Saya paling risaukan ammar..
Risau sebab saya takut nanti tak terlayan dia waktu di pd nnt..
Risau dengan kerenah dia yg macam macam sekarang..
Risau dengan keadaan saya nk menghandle dua anak sekaligus..
Saya tidak mengharapkan sgt kepada mak saya melayan anak sulung saya tu..
Sebab saya tau, wan dia takkan terlarat nk melayan dia..
Mak saya tu tidak laa berapa sihat dan kuat sgt..
Jadinya saya antara yakin dengan tak yakin jer keupayaan saya menguruskan dua anak ni..
Dah laa plak alan hanya balik hujung minggu jer..
Huhuhuhu...saya berdoa sgt agar saya mampu..
Semoga Allah mengurniakan kesabaran yg tinggi untuk saya..
Aminnn....


Esok juga baby aisy akan disuntik untuk imunisasi baby berusia sebulan..
Harapnya tak demam laa..


Saya sebenarnya masih belum dapat membiasakan diri dengan dua org anak..
Setakat ni mil dan maid dia banyaj membantu..
Pagi pagi mil saya akan mandikan baby aisy..
Manakala maid dia akan uruskan ammar dan kerja kerja rumah yg lain..
Saya pulak hanya menguruskan diri saya dan serba sedikit ttg baby dan ammar..
Sebab itu kerisauan saya agak melampau bila teringatkan bahawa sy dah tk punya pembantu selepas ni..
Huhuhu..
Tabik spring betul pada yg mempunyai anak yg ramai..
Harap sy pun mampu..


Oklaa..baby aisy dah yak..
Nk cuci skit..
Nnt sy update lg..
Papai..

2 comments:

  1. Mula mula mmg cuak.Samela cam aku masa berpantang ramai assistant.Masa tu abg ngan adik pun beza 2 tahun jer.Dahla lepas pantang balik Jepun, semua kena wat sendiri.Mula mula mak aku pun risao tapi insya Allah, boleh adapt.

    ReplyDelete
  2. Huhu harapnya aku pon leh adapt gak...amin!doakan ye..

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...