Thursday, September 8, 2011

KEMBALI...

Sakan saya bercuti raya...


Dah lebih seminggu baru saya dapat update blog nih..
Hahaha...
Mana taknya..sebok betul raya nih..
Terkejar kejar..


Tahun nih raya pertama di rumah keluarga saya..
Hari yg pertama dah full..cuma petang je rilex skit..
Tuh pon mengumpul tenaga yg banyak hilang masa hari mantai..
Tido lewat..badan penat..dah ler tgh memboyot gini..
Hari kedua plak pulang ke tampin..kampung mak saya..
Seharian kat sana..
Malam plak pulun menghabiskan rumah makcik makcik di pd..
Sebab esoknya..pada raya ketiga..nak ke batu pahat plak..
Kampung mertua saya..
Adehhh mmg sakan beraya tahun nih..


Lepas beraya di bp..
Sambung plak di jb..
Pegi makcik sana..makcik sini..
Makyong nih hampir exhausted laa..
Kuatkan semangat jer...
Huhuhu...


Penangannya..
Hambekkk ko..
Tadi pei check up pregnancy..
Naik 4kilo berat badan gue...
Ya ampunnnn!
Tuh la dia...gara gara asik makan jer time raya..
Elok plak time raya nih..selera makan okeh jer..
Cuma tak tahan pedas...mudah her heart burn menyerang..
Tapi belasah juga skit skit...
Mana boleh tahan wooo tgk jer rendang..kuah lodeh..dan yg sewaktu dengannya..
Tapi lepas tuh ngidap laa jap..
Hahahha padan muka sendiri..


Skang nih nk try puasa enam..
Untuk maintainkan balik berat badan..
Kalau larat ler..
Harap harap berjaya..


Baby dalam perut pon makin besar..
Ikut saiz selera ibu dia nih yg makin kuat makan..
Hahaha..


Haa hb saya pon dah ok semula..
3mgu lepas kan ke turun sampai 9.7
Skang nih dh naik 12.3..
Drastik tol peningkatan..
Sampai nurse pon tanya apa rahsia..
Mau taknya..macam macam yg saya pulun makan..
Untuk naikkan hb saya..
Delima, bayam, jambu batu, kangkung..
Segala mcm benda..
Alhamdulillah dh ok semula..


Oklaa esok nk sahur..
Nk tido dah..
Nanti saya update lagi..

1 comment:

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...