Monday, January 31, 2011

TERINGAT PLAK...

Mendung jer arini..
Matahari pun tk nampak..
Semalam seharian hujan tak benti..
Banyak tempat dinaiki air..

Duduk santai2 gini terkenang plak zaman dolu dolu..
Waktu sekolah menengah...waktu seronok2 ngan kawan2..
Pada saya..zaman sekolah menengah saya adalah yg plg best...
Kalau nk dibandingkan dengan zaman sekolah rendah dan universiti..
Waktu sekolah rendah saya...saya byk dibayangi org..
Waktu di universiti plak saya byk alami kekecewaan...
Waktu plg tak seronok plak adalah ms sy di matrikulasi..byk cite sedih..
Tapi waktu sekolah menengah saya penuh dgn keseronokan..

Pada wktu itu laa saya kenal dua kawan baik yg sampai skang masih tetap kawan baik..
Mmg saya takjmpa kawan lain sebaik mereka...
Walau adakala selisih faham tuh mmg tak lari...adat laa kan..
Tapi hubungan kitorg masih lagi sgt baik sampak harini...
Walaupun masing2 dah kawin dan ada keluarga sendiri..

Waktu sekolah menengah laa jugak...
Saya mula tau rasa jatuh cinta tuh mcm mana..
Rasa rindu bila tak jumpa..
Iskkk mcm2 rasa laa..
Mmg seronok...walau sebenar saya tidakla bercinta mcm cara org lain bercinta..
Sekadar seronok berteman dan mempunyai tempat utk meluah perasaan..
Tak mcm budak2 skang yg sgt advance...iskkk takut!

Masa sekolah menengah saya ada geng..
Kitorg selalu pi piknik tepi pantai..
Dah duduk kt PD kan...pantai laa tmpt tuju kitorg
Mula2 yg join tak ramai..
Tapi bila dh lama2..ramai plak yg join...
Masing2 ngan potluck...budak lelaki bawak badan je..
Lepas tu main kt tepi pantai sampai tak hengat donia..
Main flying saucers laa..main galah panjang..
Hahaha mmg tokleh lupa tol..
Kawan baik sy penah tenggelam sebelah kaki dalam lumpur..
Dan kitorg plak pakat ramai2 tolong tarik sampai terduduk..
Hahahha..
Paling tak tahan..ada sorg tu bukan tolong tarik..
Tapi tolong gelakkan sampai nk pecah perut..
Hangen je..
Do you still remember that puan yo and puan ann?
Hahahha...

Byk kenangan manis masa sekolah menengah..
Sampai bila2 tokleh lupa punya...

Mcm Alan..
Dia kata plg seronok masa dia di uitm..
Zaman sekolah menengah dan univ dia biasa2 aje..

Korang time plg seronok zaman apa ye?

4 comments:

  1. hehehe.. rindu kenangan ye~~

    ReplyDelete
  2. Ces!! hahaha...kenangan tuh!!

    ReplyDelete
  3. Vic..aah rindu plak kenangan time remaja dulu..

    ReplyDelete
  4. Yo...hehehe...sampai sudah aku tokleh lupa muka pyan tgh gelak tu...

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...