Monday, January 5, 2009

KOLAM LINTAH ATUK

Atuk start bela lintah masa Muhammad Ammar baru je lahir. Habis je kursus, terus siap2 buat rumah lintah dan macam2 lagi. Paling kelakar bila atuk cite pasal kera kt situ. Banyaknya bukan main. Lepas tu susah gila nk halau. Habis rumah, kolam tu dikacaunya. Teraburkan barang. Memang sakit jiwa dibuat kera ni. Kena wat pagar bagai untuk elak kera-kera ni menyerang kolam2 lintah. Ermm..
Nak tengok pengusaha lintah aka penanam cili yang bakal berjaya??Hehehe..nih laa orangnya.
Anak-anak pokok cili api yang telah disemai baik. Tak lama lagi akan dialihkan ke dalam polybag plak..
Ha lepas ni anak pokok cili akan dialihkan ke dalam polybag ni la..pak cu cakap dia yg angkat dan aturkan sumer polybag ni..bior benar pak cu..banyak tuuuu..
Ha nih ler rupa bentuk lintah secara lebih dekat..eeeeeiii takut ah..geli geleman nengok lintah ni berjalan...
Lintah ni makanan dia belut. Kalau sesape tau pengusaha atau penjual belut, kasi tau aaa..mau beli belut laa..skang susah le cari belut..

5 comments:

  1. weih, besar jugak tempat lintah tu...

    ko nk tau x....ari yg kita jmpa kt tg tuan tu kul 2 pagi a'qilah demam...time tu gak pg cari klinik...mahal lak tu...balik mkn ubat muntah pulak...so, esok tu aku balik awal sbb ubat dr klinik tu lgsung dia xleh masuk...ciannn dia...

    mano gmbor nye acik...

    ReplyDelete
  2. laa yeke..ciannya aqilah.agaknya berendam dalm laut lepas tu kolam, dia tk tahn kot.sejuk..abih skang dh ok lom?

    ReplyDelete
  3. tak tahan tp buat2 tahan...hehehe...
    sampai biru tangan dia tahan sejuk...cian dia...
    dah ok dah...isnin smlm bru betul2 ok...

    ReplyDelete
  4. beli kt giant..byk jual belut..heheheh

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...