Wednesday, November 27, 2013

KOS CABUT GIGI KLINIK SWASTA..

Saya tgh menderita sakit gigi sekarang ni..
berdenyut denyut..
rasa nk korek2 jer gigi yg sakit ni..
tak tahan betul..


dan semalam saya dh pun g klinik gigi..
doc check katanya gigi geraham bongsu saya yg berlubang..
kena cabut sebab kt klinik gigi kerajaan rawatan root canal treatment tak dilakukan..
utk gigi bongsu jer laa..
gigi lain bergantung pada jenis kerosakan dan keadaan gigi..
macam kes saya..takde jalan lain kecuali cabut utk klinik kerajaan laa.
klinik swasta tak pegi lagi..taktau cadangan diorg cemana plak..


so skang ni tgh gigih mensurvey sume klinik gigi berhampiran utk kos rawatan gigi..
rata2 sy telefon kosnya dalam rm80-200 cabut gigi geraham bongsu..
ada klinik yg tak buat cabutan gigi geraham bongsu..
tak tau pasai apa..
tuh kos utk cabut yg biasa jer..kira cabut, usik2 skit, setel..
klu kena minor surgery..lebih kurang rm 300-500 ..
terduduk acik..
biasanya yg kena minor surgery ni klu keadaan gigi tu ke dalam gusi sgt..
or ada beberapa keadaan lain..(tak igt...)


tapi saya masih tak dapat pilih lagi klinik mana nk pegi..
kebanyakan klinik gigi yg baik dan murah (reference from internet blogger)
semuanya tutup awal..
lepas tu hujung minggu pun tak tutup..
abih cmno org yg keje waktu pejabat ni nk pegi check gigi..
huhuhu..


iskk tokleh taip panjang2..
tgh sakit nyut nyut ni..
rasa nk tepuk je pipi belah yg sakit ni..
huhuhu...



No comments:

Post a Comment

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...