Sunday, September 9, 2012

TIPS: MENGELUARKAN MAKANAN TERSELIT DI CELAH GIGI

Penah tak?
Tgh sedap sedap makan..
Tetiba ada makanan terselit celah gigi..
Perit betul..
Terus potong stim nk makan..
Nak nak kalau terselit cebisan daging..
Adehhhh rasa nk cabut jer gigi bila rasa ngilu n perit bila mengunyah..


Gigi bongsu saya tumbuh tk ikut kedudukan yg betul..
So celah antara gigi bongsu dan gigi sebelumnya besar jugak jaraknya..
Tak rapat mcm gigi yg lain..
Selalu sgt terselit makanan bila makan..
Paling suka terselit, daging dan sayuran..
Kadang sampai berdenyut sakit bila dh terselit tu..
Bila dh sakit, mula lah rasa nk marah..
Bengang tak tentu pasal..


Dulu sy guna pencungkil gigi utk keluarkan makanan terselit..
Kadang klu takde, sy guna la apa apa yg tajam n kecil..
Penah gak sy lipat hujung plastik or kertas bila dh tak jumpa sgt benda lain..
Alan cukup marah..
Sebab dia kata, dr benda lain kang jadi benda lain bila korek korek gitu..
Tp bila tak korek keluar, sakitnya denyut denyut..
Mana tahan..
Boleh leleh air mata..


Mak sy pun dh tau tabiat sy ni..
Mmg sy tau, tak elok..tp dr menanggung sakit gigi..
Sy rela korek gigi..huhuhu..
So, mak sy kata dr sy korek gigi..
Baik sy guna benang..
Dia kata, ada kawan dia pun selalu ada masalah yg sama
Makcik tu pakai benang utk keluarkan makanan yg terselit..
Ala ala mcm flos gigi
Tp guna benang jahit je..
Ikutkan lagi elok guna benang flos..
Tapi sebab selalu lupa nk beli..hentam je laa pakai benang jahit..
Bila masukkan benang kt celah gigi..makanan yg terselit tu ikut keluar sekali..
Senang!
Takyah dh korek korek..
Malas


Tak paham?
Potong benang dalam sejengkal panjang..
Lilitkan benang kat satu jari kiri, dan satu jari kanan..
Then cuba masukkan benang kt celah gigi yg ada makanan tu..
Then tarik keluar..
Nanti makanan itu akan ikut keluar sekali..
Setel masalah!


Cuba laa
Pada sesape yg ada masalah mcm sy!

No comments:

Post a Comment

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...