Tuesday, April 17, 2012

SURAT CHENTA

Saya balik pd seminggu minggu lepas..
Alan kursus kt seremban..
Saya ngekor tp balik rumah mak saya laa..
Nak ngekor dia gi kursus mmg tak dapekla..
Kedukut..bilik pon sharing..
Padahal klu ikut post dia..bleh jer dpt bilik sorang..
Huhu..


So ada sesi kemas mengemas ms balik aritu..
Maka terjumpala mcm mcm khazanah lama kt rumah mak sy tu..
Segala surat, harta benda, kad raya, kad besday..
Hadiah, gambar gambar lama iskk mcm mcm ler..
Dari zaman sekolah sampai laa nak kawin..
Semua ada..


Yg bestnya jumpa plak surat dan kad chenta dari alan utk saya.
Saya mmg simpan semua benda yg dia kasi..
Cuma lepas dh simpan, lupa plak kat mana tempat simpan..
Kikikikki..
So bila dan kumbah semua barang dalam bilik, terkeluar laa segala harta tu..
Ada yg sy buang..
Ada yg saya simpan..
Macam surat dan kad chenta alan kepada saya..mmg saya simpan..
Kenangan tuh..
Manakala surat2 chenta org lain..dusshhhh masuk tong kitar semula..
Hahahah..
Sebab tuh misi berbahaya nih hanya dilakukan ketika alan takde..
Hahahaha..
Kot dia terbaca..mau moncong panjang berjela nanti..
Kihkihkihkih..


So bila balik rumah sendiri..
Saya hangkut laa barang barang tu..
Dan alan sangat excited nk baca balik surat dia..
Sambil baca, sambil dia tersenyum..
Lepas tuh gelak sorang sorang..
Ehhhh mana leh jadi..
Kena join nih..
So lepas anak dh tido..
Kitorg buat marathon baca surat surat chenta itu..
Lepas tu masing masing dok tergelak..
Tersenyum.,
Then perli perli..usik usik..
Kantoi kantoi kan..
Hihihihi..
Gila ah..
Mcm tak percaya boleh mengarang surat panjang 5-6 ms masa tu..
Banyak jer cite..
Yg tk thn..alan kata..kot disuruh dia mengarang panjang cm gitu lagi..
Mmg tak dapek der..
Dia sendiri pelik dan kagum dengan gaya penulisan dia dulu..
Hahahah...


Well..lepas dh baca2..
Ada preve' (haishhhhh cm keto laak) dh dijumpai..
Tapi alan still takmau ngaku..
Ngaku jer laa abg..
Abg yg suka/ngorat sayang dulu..
Cuma abg malu jer nk bagitau..
Hahahha..
Takpe bang...sayang paham masa tu..
Hahahah..
Kantoiiii!


Hikhikhik..
Lepas nih leh kasi anak2 baca plak..

2 comments:

  1. KIKIKI comel kan..aku pun ade..tapi bahasa aku ngan sgt la rock hah...nak tergelak geguling aku...

    ReplyDelete
  2. ada gak surat cinta...hehehe...
    masa saya bercinta dlu dok sms jer...nak dapat surat cinta pun susah....huhu

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...