Monday, February 27, 2012

ALHAMDULILLAH, TUHAN TU GERAKKAN HATI..

Huh tajuk cm gempak jer..


Mmg gempar pon..
Kalau laaa Allah tak gerakkan hati saya..
Tah apa laa yg akan jadi...
Huhu..saya takmo bayangkan...
Tidakkkkkk..


Semalam saya ke alamanda..
Sajer jalan jalan sebab bosan dok kt rumah..
Tau jer laa weekends..
Dah tu baru lak dapat gaji..
Mmg penuh laa alamanda tu ngan org..


Nak dijadikan cerita, saya masuk ke carrefour..
Beli swiss roll sebab nak buat triffle..
Tapi bila bayar, harga yg discan tak sama ngan harga kt rak..
Huh beza rm1.11 jugak laa..
Mmg tak banyak..
Tapi mana bleh diorg nk telan duit sy free free cm gitu..
Harus ku tuntut..!
So, lepas bayar tu saya nk confirmkan semula harga kat rak ngan harga yg saya bayar..
Alan dh tolak stroller baby aisy keluar dr carrefour..
Ammar dan saya pon ikut gak..
Lepas saya letak barang, saya masuk balik dalam carrefour..
Saya jalan laju menonong sebab saya nk cepat..
Saya mmg jalan laju..kadang sampai tk perasan org..


Tetiba saya terdengar suara budak..
Jerit ibuuuu...
Saya toleh tapi tak nampak saper saper..
Rasa mcm suara ammar..
So saya jalan balik..
Dengar lagi suara budak jerit ibuuu..
Tengok balik kat area tadi..tak gak nampak..
Hati dh tak sedap..
Sebab bunyi suara tu mcm ammar betul..
Lagipun ammar kan kat alan tadi..
Dia bukan ikut saya..
Dan since saya tk nmpak sesaper saya terus jalan lagi..


Tetiba dengar lagi budak tu jerit ibuuu..
Lepas tu dia nangis plak..
Saya jenguk still tak nampak jugak..
Tapi hati tu mmg dah tak sedap..
Saya pegi cari suara budak nangis tu..
And....nak tau?
Saya nampak ammar tgh jalan nk menuju keluar carrefour..
Sambil nangis dan sebut ibuuuu ibuu..
Adehaiiii...terus saya rasa kecut perut..
Rasa mcm nk pecah dada terkujat bila nampak dia berkeadaan mcm tu..
Terus saya berlari dapatkan dia..
Dah tak pikir dah org nk pandang saya berlari ke..nak segan apa ke..
Yg saya tau masa tu..saya mesti dapatkan ammar..
Dah laa tgh ramai manusia masa tu..
Sebab ammar dah dekat ngan kaunter pembayaran..
Org ramai beratur nk bayar barang..
Saya jerit nama dia 2-3 kali pun dia tak dengar..
Lastly, sy dapat grab tangan dia...
Huhu saya plak rasa nk nangis bila tgk dia nangis cm gitu..
Terus pujuk dia dan peluk dia..
Nak hilangkan rasa takut dia..


Aduyaiii cubalaaa kalau Allah tak gerakkan hati saya masa tu..
Saya plak terus jln melaju menonong tk peduli org..
Apa plak yg akan jadi kt ammar..
Kalau dia dapat cari jalan utk pegi kt ayah dia mujur jugak...
Kalau tk jumpa cmner?
Kot la plak ada org yg bawak dia tah kemana mana, cmner?
Nauzubillah..
Kot plak dia merayau sambil menangis cari kitorang, cmner?
Tuhan jer yg tau hati saya cmner..
Mcm nk tercabut semuanya bila saya tgk ammar berkeadaan cmtu..
Selama arini dok dengar n baca cite org...
Nih jadi kt diri sendiri...rasa nk meletup..


Semoga ini akan jadi pengajaran buat saya dan alan..
Kena lebih berhati hati lg lps ni..
Ammar tu kena sentiasa diperhatikan..
Dia dh semakin besar..dah makin berani..dh byk akal..
Klu dibiarkan, tah apa yg akan jadi..
Nauzubillahiminzalik..


Adehhh sy tkmo ingat dah kejadian smlm.....
Scary de mary...
Huhu..

No comments:

Post a Comment

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...