Saturday, November 26, 2011

SALAM MAAL HIJRAH..

Arini sabtu kan..


Salam MAAL HIJRAH utk semua..
Dia tak diam, dah masuk tahun baru dh kita..
Apa azam kali ni?
Semoga kita akan menjadi umat yg lebih baik..
Amin..


Apa plan?
Dh ler cuti sampai ari senin..
Huhu sy plan nk balik pd pon tak tercapai..
Alan penat..
Yeler pepagi lagi dh kuar ke pasar borong..
Lepas tu ada kenduri lak jiran depan rumah nih..
So maknanya harini kena la melepek di rumah sajer..
Huhuhu..
Kenduri kawin abg kawan saya pon tokleh nk pegi..
Padahal ramai kengkawan sekolah saya yg dtg kenduri tuh..
Selain dr menziarah pengantin..
Agendanya adalah berkumpul bersama kengkawan sekolah dulu..
Apa kan daya rezeki saya takde nk jumpa kengkawan..


Sebenarnya saya pon takla berapa sihat sgt..
Harini genap saya 9bulan peknen..
Semalam adalah hari yg sgt menyakitkan..
Seharian saya sakit pinggang yg berpanjangan..
Mula sakit pinggang dari malam sebelumnya..
Sakit sampai saya tokleh tido..
Dari mula masuk bilik sampai le ke pagi..
Dalam kepala dh terpikir macam macam..
Nak bersalin dh ke ni...jalan dh buka ke..baby ok ke...
Sume ada..
Perut plak mmg mengeras..
Tambah plak ngan sakit pinggang..
Mmg tak pikir lain..
Tapi lama lama sakit kt perut hilang..
Cuma tinggal sakit pinggang yg berterusan sampai satu hari suntuk semalam..
Huhu nangis nangis dibuatnya..
Rasa mcm nk patah..
Maybe braxton hicks..tah ler tu..


Tapi time sakit sakit tuh, hati sy nih tersentuh..
Dalam saya tgh nangis menahan sakit..
Ammar dtg pujuk saya..
Tepuk tepuk saya kengkonon tgh memujuk..
Sambil tuh cakap..tido eh tido eh ibu..
Tangan dia tak berhenti tepuk peha saya mcm yg sy buat ms nk tidokan dia..
Huhuhu sangat touching okeh..


Lepas tuh plak even tgh sakit nih,
Saya sempat ler jugak menyidai kain dan bantal..
Sebab hari semalam panas terik..
Sangat sesuai utk menjemur..
Ammar nih sgt baik bila dia tolong saya angkat bantal..
Lepas tuh tolong plak angkat kain yg sy sebenarnya nk jemur lg sebb belum kering..
Alahai anak ibu...sgt rajin dia membantu..
Waktu melipat kain pula..dia la yg akan menghulurkan baju sehelai demi sehelai..
Sampai laa saya selesai melipat..
Ermmm anak kecil saya ni dh boleh diharap..
Dah berlatih utk menjadi abang..
Huhuhu...saya rasa masa terlalu pantas berlalu..


Semoga anak anak saya akan menjadi anak yg soleh,baik hati dan bertanggungjawab..
Amin..
Ibu sangat sayang anak anak ibu..


P/s:ucapan advance utk baby dlm perut jugak..hehe..
Cuak dah nih sebenarnya..org kata menunggu hari je...huwaaaaa..
Semoga sy mudah bersalin dan baby serta saya sihat hendaknya..amin!

2 comments:

  1. bila due ni...


    mak aih..
    laaamanya tak melawat sini..
    sampai ekau dah nak beranak dah...!!

    ReplyDelete
  2. Akak doc..due krismas nih insya allah...tuh la bz sgt..hehe

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...