Wednesday, April 20, 2011

PULUT SERAWA DURIAN..

Sejuk2 gini layan pulut ngan serawa durian best gak kan..


Tapi seriyes saya tak pandai masak pulut...
Kena kukus2 bagai..
Even dh bape kali kursus ngan mentua dan mak sendiri...
Hahaha..
Tak reti nk agak...


Ada satu hari tu saya bukak blog kakjee
Dia cakap dia masak pulut pakai rice cooker..
Saya pun try laa ...
Iskkk betul ler..
Mmg senang bebenor..
Macam masak nasi..
Pulut saya rendam kejap..
Santan tuh mula mula dikacau dengan garam..
Then baru tuang dalam pulut..
Sukatan sama paras ngan beras pulut..(lebih skit pun takpe)
Then tekan jer suis..
Kejap jer dah masak...
Takyah nk kukus2..
Hikss kukus pun saya takde..
Hahaha...


Lepas dh masak, apa lagi..
Makan ler ngan serawa durian..
Or mak saya panggil kuah durian..
Huh sedappp...


Nak tengok gambar serawa?
Sila klik SINI

2 comments:

  1. pulut!!...the best....hehe..

    miss my mum pulut..hehe....

    ReplyDelete
  2. umm..sedap ke?aku tak biasa makan lak serawa durian ni..nak la sikit..

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...