Monday, April 25, 2011

MOOD SWINGS

Sebelum best friend setiap ppuan visit saya every month...
Mmg saya akan alami beberapa tanda..
Breast saya berat...
Asik nak makan jer..
Rasa bloated...
Then paling tak tahan mood swings menggila...


Mood swings actually happened bila paras hormon berubah dalam badan..
Kejap2 rasa gembira tak hengat..
Kejap2 rasa murung..
Tetiba laks sedih tah hape hape.,
Tak pasal2 plak marah dan baran..
Tup tup jadi sensitif meraban raban...
Huhuhu...


Yang pasti sume daripada wanita adalah aware pada mood swings nih..
Sebab bila lain macam jer terus tengok kalendar..
So sendiri paham laa..
Tapi kaum lain jenis jer yg kurang paham..


Cuma mcm saya..
Klu saya punya mood adalah ke laut..
Saya bitau partner dan org keliling saya..
Supaya takde salah faham...
Supaya jgn dilayan/terasa dengan perangai ke laut saya..


Tapi yg payahnya.....
Payah betul nak paham...
Even dah bitau secara terang terangan " mood tgh tak baik nih..tolong paham!"
Adehhh...
Bila tak paham...sume jadi teruk...
Bila dah teruk sangat...mcm2 benda buruk leh jadi..
And worst...kita pasti akan regret sekira berlaku sesuatu yg mungkin kita tak jangka berlaku...
Ya Allah..jauh kan laa...


So saya pasti semua wanita kat dunia nih...
Sangat mengharap pengertian dari pasangan..
Apabila tiba time nih..
Kami tak mintak benda nih berlaku...
Dan kami pun takmo layan benda alah gini...
Cuma kadang2 kami tak terhandle benda2 yg dijadikan semulajadi nih..
Itulah keistimewaan kami...kaum HAWA yg Allah jadikan...
Jadi tolong paham yeerrr cik abang cik abang sekalian...

1 comment:

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...