Wednesday, December 19, 2012

TESCO BANDAR BUKIT PUCHONG

Tesco ni baru je bukak..
So susun atur dan facilities still in new condition..
Kemas dan takde apa nk komplen..


But bila berkaitan dgn tingkah laku..
Tak kira laa tempat tu baru ke lama..
Klu dh mmg mcm gitu..
Mmg gitu jugak laa..


Apa la aku merepek ni..?


Ok this is the story..
Masa kitorg beratur utk byr hrga barang..
The cashier was very rude..
Saya ni plak jenis mmg cukup pantang klu staf staf ini kuang hajo..
Yelah kan, apa kehei plak korang nk kuang hajo ngan customer..
Nak aje aku bahasakan..
Mujur alan dh jengil mata..
Isyarat jgn cari pasal..


Kitorg ada beli placemat (alas pinggan)
Saya yg pilih..
Sanggup sy menonggeng nonggeng utk pilih yg terbaik..
Taknak yg kelepet or ada cacat cela, kotor watsoever..


Tapi bila tang nk bayar..
Boleh plak minah cashier ni dok main sukati je..
tau kan mesin yg kita dok ltk brg ms nk bayar kt cashier tu kan..
Yg auto jalan sambil bawak brg yg kita nk beli..?
Mesin tu mmg akan bergerak bila ada barang kan..
So bila gerak, placemat tu pun gerak sekali..
Bila sampai dekat ngan cashier tu..
Placemat yg nipis tu terus mcm nk terselit kt hujung mesin..
*isk korang paham tak ni*
Dh terkelepet skit placemat yg aku susah pyh menonggeng nonggeng cari td..
Iskk sakit plak hati..


Dah lak tu..
2-3 kali gak jadi cm gitu..
Klu dh tau mmg akan terselit sebb placemat tu nipis..
Angkat je laa kan..
Boh laa tempat lain jap..
Takkan itu pun nk kena ajor dik oii..


Saya dh mula nk bahasakan..
Tapi still controllable..
Dok sungut sungut dgn alan..


Then bleh plak minah ni..
Agaknya dia dgr sy dok bersungut keje dia..
Tunjuk perasaan ke hape.,
Dok tekan keyboard cashmachine tu kenmain kuat lagi..
Sy rasa klu 10kali dia tekan kuat mcm tu..
Mau tenggelam/tanggal button button keyboard tu..
Rasa saya dia protes laa sy dok bersungut keje dia tadi..
Haihhh panas dh sy..
Dh ler ngko buat barang sy jadi kelepet..
Nih ngko nk protes plak yea..
Huhuhu..
Sabar sabar..


Terus sy blah dr kaunter tu..
Gi tempat lain utk menyejukkan hati..
Alan yg tggu dan bayar barang tu..


Saya nih bukan ler cerewet sgt..
Cuma sy kesal..bila mana brg yg sy beli dgn duit sy..
Lepas tu pilih pilih dgn cermat..
Org buat sukatik jer..
Klu dia tolong bayar tkpelaa jugak..
Dh ler mcm gitu, say sorry pun tak..
Protes lagi hader..
Rasa nk bg kaki..


Penah dulu.,saya bertekak ngan bangla kt pasar borong..
Puncanya dia takmau siang ikan yg sy beli..
Katanya sebab kecik..
Tapi utk pengetahuan korang..
Kedai tu mmg akan siang ikan tak kira saiz klu korg beli kt kedai dia..
Kecik ke besar mmg akan siang..
Masa tu sy tgh sarat mengandung, mmg tak larat nk berdiri lama siang ikan..
So mmg tuju kedai tu bila nk beli ikan..


Then bila itu bangla tamau siang ikan saya..
Saya sudah marah woo..
Saya tny baik baik kenapa tamau siang..
Dia ckp itu ikan kici..tara siang..
Saya kata, itu lu punya bos kata suma ikan kasi siang..
Dia kasi jawab, tara tara ikan kici..
Wa geram..
Wa terus pigi jumpa itu bos besar..
Wa tny kenapa dia tamau siang..
Terus dia jerit sama itu bangla.,
Suruh siang juga ikan yg wa beli..
Kan..
Dasar pemalas..


Kadang sesetgh org pandang sipi/enteng perkara mcm ni..
Atas alasan benda kecik..tak perlu dibesarkan..
Masing masing ada pendapat sendiri..
Pendapat sy..sy tak suka dilayan mcm tu..
Layan sy seperti pelanggan, bukan mcm sampah..
Itu tanggungjawab yg telah diamanahkan oleh majikan..
Yelah kan, cuba klu mereka sendiri yg jadi pelanggan..
Dan dilayan seperti itu..
Suka ke?


Sama juga klu pegi mana mana kedai..
Lps tu bila kita tny diaorg layan tak layan atau worst bolayan terus..
Sambil wat muka tak paham atau wat muka mcm taik..
Seolah kita ni mcm takde duit nk beli barang diorg..
Tak pun bila tny, diorg jawab cara perli perli..
Cth klu mintak diskaun..
Ada weh...sy penah jumpa..
Sy mmg cukup pantang cm gitu..
Mmg sy takkan masuk dh kedai tu..
Sy lagi rela jalan jauh pegi tempat lain dr jejak kedai tu lg..
Biar laa kedai lain tu mahal skit..
Asalkan diorg layan customer dgn baik..
Kadang yg selalu buat hal ni pun..
Bukannya siapa siapa sampai nk berlagak tak tentu hala..
Setakat budak lps spm tapi lagak huiii aiii..
Kot nk berlagak cmtu, takyah ler keje soping mall ke kedai ke..
Gi keje tempat highclass skit..
Yg korang rasa sama standard ler sgt ngan korang..
Cett..


Well, saya garang kan..?
Hahaha..
Tapi garang sy bertempat..!


2 comments:

  1. ummg..ade sstgh cashier tu mmg sgt2 sombong..kdg2 bkn slh kita pon dia bhsakan kita blk...mmg panas je klu jmpa cashier yg cm ni...

    yg tang siang ikan tu pon saya slu kena..kdg2 klu dia mmg x nk siang saya tgglkan aje ikan tu..beli ikan kt tmpat lain...kt situ mmg dah terang2 ade tulis ade service utk siang ikan..tetiba bila dtg ikan kecik x mo siang plak..nak siang ikan beso je..nak senang keje..huhuhuhu..

    eh..pjg plak komen..hahahahhaa..xper2..garang bertempat xper...ekekeke...

    ReplyDelete
  2. kalau nik pun naik angin. bangla mmg mcm tu.byk songeh skit. pemalas sebenarnya pastu cari alasan.

    nik setuju.kita punya la pilih brg tu elok2 dah tiba sampai kat cashier , buat main2 lak. kita beli brg guna duit of course la nak keadaan brg tu elok.

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...