Saturday, October 8, 2011

JATUH DI BILIK AIR

Semalam...


Seharian saya sakit pinggang..
Taktau apa puncanya..
Mak saya kata angin..
Agaknya laa kot..
Sebab malam kelmarin saya makan setongkol jagung kukus..


Tapi sakitnya haihhh..
Mcm nk patah pinggang..
Ala ala mcm contraction awal awal..
Or senggugut baru nk mula..
Puas saya menahan sakit...


Menjelang petang,
Sakit dh kurang skit..
Perut pon dh terisi dengan nasi goreng..
Gigih jugak bangun even pinggang rs nk patah..
Utk buat nasi goreng..
Sebab kenangkan bujang sorang tuh kang lapo plak..


Malam tak makan kt rumah..
Makan cincai cincai kt luar..
Balik makan saya masuk bilik air..
Sekali tersalah pijak..
Terpijak selipar bilik air yg licin..
Jatuh gedebuk dlm bilik air..
Mujur dpt berpaut kt singki..
So sempat sengetkan skit badan dan tak terhentak kt bhgn tengah punggung..
Bhgn kiri yg terhentak..
Sakitnya la haiii...
Terus menjerit panggil alan..
Air mata mmg tak dapat tahan..
Berjurai jurai sebab menahan sakit..


Saya risaukan baby dalam perut..
Mesti terkejut bila saya jatuh tuh...
Tp lepas tuh saya dapat rasa baby aktif mcm biasa..
So hati tuh lega skit..


Hari nih plak sy agak risau benda lain plak..
Ari ari saya sebelah kiri nih sakit..
Selalu ada gak sengal bila time pundi kencing penuh..
Or saya berdiri dan berjalan lama..
Tapi nih sepanjang hari sakit..
Ermm saya doa jer takde apa..
Baby plak masih aktif mcm biasa..


Iskk bila kenang balik...
Cmner laa saya boleh tak berhati hati semalam..
Sampai leh jatuh dlm bilik air..
Tak penah umur jadi cmtu..
Dan kali ni jadi waktu sy tgh sarat gini..
Semoga Tuhan melindungi saya dan anak yg saya kandung ini..
Amin!

8 comments:

  1. hrp2 takde pape k..tp kalau ble g la check.risau baby tu...

    ReplyDelete
  2. Ratu..hrpnya gitu la. Igt pun nk ajak alan pi check jugak..better safe than sorry kan..huhu

    ReplyDelete
  3. mak encik..sila berhati2 di jalan raya yer..
    seb baik xde pape
    pi jumpa doc nuh..

    ReplyDelete
  4. bahaya tu..take care kak jiha..ati2 masuk bilik air nti..pegi la cek ngn doktor takut pulak saya..

    ReplyDelete
  5. Cikpuan yo..huhu dah nk kono..selepas ini akan lebih berhati hati...risau gak ni..

    ReplyDelete
  6. Nieza..time kasih. Tk pegi lg jumpa doc nih..tp setakat nih alhamdulillah, tkde apa,,kena lebih berhati hati lps ni..

    ReplyDelete
  7. Insya Allah takde pape tu mummy..pangkal ari ari sakit tu maybe sbb baby duduk senget..masa aku mengandungkan hasya(7-8 bulan) sakit pangkal belah kiri jugak, bile bidan tgk die kate kepala budak kat situ sbb tu ngilu :)

    ReplyDelete
  8. Mama..agaknya la tu kot..nih pin koje asik nk kencing jer..baby asik tekan jer..

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...