Friday, August 5, 2011

PUTERI AYU

Sedap kan namanya...?



Oh puteri ayu nih nama kawan saya..
Orangnya cantik...manis...lemak masin...seindah namanya..
Hahahha ngaruts!!!


Puteri ayu nih sejenis kuih..
Yg seakan kuih apam..
Tapi di atasnya ada kelapa..
Bukan ditabur kelapa mcm kuih apam tuh..
Selalunya berwarna hijau muda..
Dan rasanya manis di bahagian hijaunya
Dan lemak masin di bahagian kelapanya...
Nak tengok gambar?
Google ye...hehe...


Kuih nih kuih kegemaran saya masa di bulan puasa..
Kalau bukan bulan puasa..saya mcm tak heran pon..
Tapi automatik bila time bulan puasa..
Mesti nak cari kuih nih..
Huh ngada ngada kan..!


Tapi tak semua orang yg menjual kuih nih pandai buat..
Penah saya beli kuih nih yg rasanya adehaiiii...
Bahagian hijau yg sepatutnya lembut dan sedikit manis...
Tapi yg saya beli tuh, teksturnya keras skit dan takde rasa manis langsung..
Dan yg paling ketara, terasa mcm makan sabun..
Huhuhu sangat membantutkan selera..


Anyway..saya tetap akan beli kuih nih kalau jumpa..
Sekali terkena, tak penah saya serik pon..
Lagipon saya paham di bulan puasa nih..
Mana leh boleh rasa2 kuih yg dibuatkan..
Redha je laa..


Ermmm...apa juadah kegemaran korang ek?

No comments:

Post a Comment

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...