Saturday, August 13, 2011

DAH WEEKEND

Haihhh..cepatnya masa berlalu..


Sedar tak sedar kan..
Hari dh hari ke 13 kita puasa..
Esok genap dah 2minggu kita puasa..
Dah setengah bulan, ramadan berlalu..
Kejap jer masa berlalu...
Rasa mcm baru semalam start puasa..


Dah weekend kan..
Apa plan?
Saya kononnya bercadang nak pi soping baju ammar..
Kesian budak ni..sepasang baju pon belum ada..
Melainkan baju melayu tempahan express...
Heheh.. 3 hari jer dah siap..
Kenal baik ngan tailor, bleh laa wat tempahan gitu..
Kalau tau, mmg baju siap je laa..
Tengok laa kalau larat harini..
Nak juga soping utk dia..
Doa aje laa, ibu larat nk soping utk kamu ammar..


Ibu nye baju mmg jauh panggang dari api..
Tah bila tahunnya dah siap,.
Tempah bukan main awal..dari awal bulan 6..
Sampai skang tak siap siap lagi..
Janji tailor bukan main sedap di telinga..
Sebelum puasa akan siap..
Sudahnya dah masuk 2 mggu puasa, tak siap juga..
Ermmm kalau masuk raya tak siap jugak...
Saya gegar pintu rumah tailor tuh..
Hehehe mcm daya jer..
Tak sedar tgh memboyot..


Alan punya baju pun belum siap lagi..
Tempah kat sini serdang sini jer...
Kang kalau sempat nk gi tanya..
Baju bajan lain pun belum sempat nak cari..
Dia kalau nk soping mesti kena ada saya..
Selagi saya tak cakap pas..mmg dia tak beli..
Haiiihh banyaknya tugasan menanti..


Rumah nih mmg mcm gini jer..
Takde perubahan apa..
Tak larat nk usik apa..
Melainkan bersih bersihkan apa apa yg patut..


Banyaknya tugas menanti bulan ramadan nih..
Klu tahun lepas..masum tengah puasa nih..
Saya dah sibuk cari bahan nk buat kuih raya..
Tahun nih mmg tak larat nk usik apa..
Tutup kilang meskipun ada org tanya tat nenas saya..
Hahaha...mcm berjualan jer..
Padahal ipar duai je yg tanya..


Ermm nak tido sat laa..
Malam tadi payah nk lelap mata..

No comments:

Post a Comment

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...