Sunday, July 31, 2011

SALAM RAMADAN AL MUBARAK

Petang nih tengok anak bulan kan?


Jap jer dah nak puasa dah..
Nampak tak nampak anak bulan petang nih...
Esok mmg dah mula puasa..
Mengikut rukyah dan hisab..
Eh yeke..
Memandai mandai je saya..
Sekali puasa ari selasa..
Hahahaa...tak pasal kena kutuk nanti sbb salah bagi fakta..


Saya di JB skang nih..
Bersama keluarga alan untuk menyambut hari pertama ramadan..
Di sini takde hari mantai..
Or ramadan eve's...
Maksudnya hari sebelum hari sambutan..
Kalau kat negeri sembilan..
Kebanyakan orang tengah sebok sebok nih..
Ada yg kacau rendang..
Ada yg buat lemang..
Sebabnya..ramadan disambut meriah dengan hati terbuka..
Sanak saudara berkumpul..
So ada sambutan yg dibuat tanda menghargainya..
Tapi bukanlah saya nak kata, di tempat lain tak menghargai sambutan ramadan..
Cuma masing masing punya cara tersendiri..


Saya rasa janggal skit kat sini..
Sebab dah biasa kecoh kat dapur..
Lenguh tangan kacau rendang..
Sini saya rilex jer..
Lunch pon saya tak tolong masak..
Hehehe..bukan pemalas...
Sebab ada pembantu tolong buatkan..
Hehehe..lagipun makyong kan...
Hahahah ALASAANNNNNN!


Esok mak mertua saya plan nk buat tahlil skit..
Sebelum berbuka puasa..
Makanya esok akan berkumpul semua ipar ipar saya..
Lagipun esok orang johor semua cuti awal ramadan..
Mesti meriah hari berbuka puasa pertama kat sini...
Saya suka berkumpul ramai ramai mcm gini..
Macam macam cerita keluar..
Lagipun keluarga alan nih besar..
Hahaha confirm meriah!


Oklah..
SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN..
semoga ramadan tahun nih akan lebih baik dari ramadan sebelumnya..
Dan semoga ibadah kita akan bertambah sempena bulan berkat nih..
Andai kata saya ada tersalah laku dan kata..
Saya mohon maaf dan sangat berharap untuk diampunkan..
Semoga kita semua akan menjadi hamba yg lebih baik bermula dari ramadan ini..
Amin ya rabbal amin..!

No comments:

Post a Comment

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...