Wednesday, July 27, 2011

AMMAR

Lama tak cite pasal ammar...


Hari tuh, dia sekali gi check up masa saya check up tu..
Dapat plak sama bilik..
Cuma dia nurse lain..
Saya nurse lain..
Oleh kerana saya kena jumpa nurse utk pregnancy...
So alan laa yg kena bawak dia..
Hahaha..


After all..
Ammr sihat jer..
Berat badan naik..
Tinggi pon naik skit..
Cuma nurse nasihatkan supaya ammar nih di toilet train kan...
Adehhh...nih yg masalah nih..
Saya tak reti nk ajar cmne nk pi toilet sendiri.,
Diaperless..
Nak nak saya lak tgh agak kurang bermaya skang nih..
Kot nyer asik terbabas...pengsan laa saya asik nk bersihkan...


Weekend aritu ada gak try..
Sehari je pon..
Sekali jer terbabas..lencun seluar..
Lepas tuh tak bg pakai seluar dah..
Pakai baju jer..
Setengah jam sekali, bawak gi toilet soh kencing..
Agaknya dia penat gi toilet kot..
Heboh betul ammar soh pakaikan pampers balik..
Geli hati pon ada gak tgk perangai dia..


Bab air kencing yg terbabas tuh...
Huhu tapi nasib baik alan ada..
Dia laa kasi bersih, mop bagai..
Klu time alan keje...adehaiii...cmno?
Klu saya sihat, mmg saya dh training dia..


Tapi ammar dh besar..
Dh 3 thn lebih pon..
Mmg dah patut pon dia diaperless..
Kitorg jee yg tk confident..


Anyway..
Ada sesape leh kasi tunjuk ajar cmne nk toilet train?
Huhu..terdesak nih!

2 comments:

  1. anak2 ratu sme start train umo 4 tahun...kena selalu tanya dorang nak kencing atau berak tak...kalau ble sejam sekali...sbb budak2 ni bebaru mmg dorang taktau nk bezakan perasaan nak kencing atau berak tu tanpa pampers...ehehe..mmg kena rajin di awal2 training ni..

    ReplyDelete
  2. heheh anak anak aku setakat ni umo 3 tahun dah diaper-les..kira 2-3 bulan sebelum umo 3 tahun mmg insentif training heheh..xtaola mak aku cakap lg lambat ajar lagi susah nak train sebab die dah selesa dgn lampin tu..2 minggu pertama mmg ada insiden terbabas, lepas tu biasanya sikit sikit je (terkencit sket sket) sbb lambat masuk toilet..yg penting sebenarnya the 1st time die kencing dlm toilet..once die dah pee dlm toilet dia akan mula paham, cuma nak train bila rasa nak kencing tu..kena tahan dan masuk toilet..

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...