Thursday, January 12, 2012

KRONOLOGI KELAHIRAN MUHAMMAD AISY IRFAN

Huh skit punya panjang tajuk..
Hahah takpe sok senang nk cari balik..
Bila time free free..


Oklaa..
Mcm entry sy sebelum ni pasal dh sampai duedate tapi tk bersalin gak...
Mmg kelahiran aisy nih lebih dari tarikh jangkaan..
Ikutkan doc bagi tarikh bersalin pada 24hb disember..
Tapi bila sampai tarikh tu pun, aisy masih blom nk kuar..
Jenuh menunggu..
Yeler saya mmg dah sakit sana sini..
Belum campur letih bawak perut..
Ngan cramp nya..
Isk mcm mcm laa..


So pada hari selasa (27hb-3hr lepas due), sy ada checkup ngan klinik..
Memula doc bagi sampai jumaat(30hb) utk tunggu bersalin biasa..
If not, kena masuk wad dan induce..
Tapi lepas tu, dia rajin plak nk scan perut saya..
Lepas scan, dia tak puas hati sebab katanya kandungan sy kecil...
So doc decided utk terus refer sy pd hospital..
Dan sy kena pegi petang tu jugak..
Dah dupdapdupdap jantung sy..
Ditambah plak ngan kata doc, baby sy kecil dr sepatutnya..
Bertambah gundah gulana laa hati saya..
Nangis jap kat KK..mujur alan pegi sekali..
Klu tak, tah ler..


So petang tu, lepas lunch kitorg gerak ke spital..
Spital ngan rumah tak la jauh pon..5min jer..
Lepas register, diorg terus check sy..
CTG dipasang, lepas tu mulaa adegan seluk menyeluk..
Adehhh..sgt tidak suka okeh!
Then doc kt situ terus confirmkan saya harus diwarded kan jugak haritu..
Huhu sy dh berdebar debar..
Dalam hati, serius sgt ke problem sy nih..?
And doc terus explained kt sy..yg saya wajib diinduce esoknya..
Huwaaaaa...terus mati akal..
Nak tak nak, redha dan pasrah jer laa..
Reason diorg nk induce, risaukan condition baby..
Dan sy pun dh overdue..baik induce jer utk kuarkan baby..


Jadi, petang tuh saya diwarded kan..
Mujur mmg dh siap siap bawak baju bagai..even spital bagi uniform..
Hahaha..pink kare lagi..
So bermalam laa saya di spital putrajaya yg permai itu..


Next entry..
Hari kejadian!
Tunggu ye...

No comments:

Post a Comment

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...