Friday, November 18, 2011

CERITA CHECK UP..

Seminggu saya ilang..
Hikss...
Bersawang dah blog..
Once dh tinggalkan, malasnya nk update...


Semalam gak sy br balik ke putrajaya..
Seminggu bercuti..
Taklaa jauh pon..
Balik rumah mak saya jer..
Hahaha..


Balik nih pon sebab ada check up kt KK..
Kku tak mau sambung lagi..
Boring dok sini..
At least kt sana ada mak saya..
Boleh gak wat kawan sembang..
Kt sini ngan ammar jer..
Wat gado boleh ler ngan budak nih..


Check up semalam semuanya ok..
Hb yg turun naik pon dh kembali normal..
Perkara yg merisaukan saya iaitu kena minum air gula juga tak jadi..
Alhamdulillah..
Air kencing takde gula dah..
Berat saya jer menurun skit..
Rupanya dalam tak sedar sy dah masuk 35 minggu dah..
Next week dah 36wks...
Ikut perkiraaan nurse kat KK laa..
Erkkk tatotnya..
Sekejap lak rasanya..
Huhu..


Skang nih sy rasa kerap rasa false alarm..
Perut tetiba mengeras..
Kadang kadang sakit belakang kat pinggang..
Huhu...sgt tidak selesa..
Ada masa baby lak tah buat sommersault dalam perut agaknya..
Tetiba jer perut bergelombang..
Lepas tuh keras gilaa..
Sampai attack pinggang..
Tapi tak laa lama..
Sekejap sekejap gitu..
Bila sy tny nurse tuh kata dia kontraksi palsu..
Tapi andai kata perut keras dan sakit pinggang itu berterusan dan makin kerap..
Kena pegi spital cecepat..
Sebab itu adalah tanda mau bersalin sudah..
Huhuhuhuwaaaaaa tatotnya..


Masa check up semalam jugak saya kantoi..
Carta pergerakan baby mmg saya tak tanda dengan betul..
Main ikut suka saya jer..
Sekali nurse check tgk ada yg tak kena..
So kenala tazkirah skit..
Hikss..
Dan nurse tekankan yg carta nih adalag sgt penting utk observe baby..
Andai kata kita terleka or tak sedar..
Mcm mcm yg boleh berlaku...
Kalau baby terlalu aktif dalam masa 1 jam pon kena cecepat ke spital..
Sebab katanya ada possibility baby strangle dengan tali pusat dia..
Klu baby tak bergerak dalm ms 2 jam pon kena pi spital..
Sebab takut baby lemas..
Huhuhu...macam macam kemungkinan..
Buatkan sya cuak gila..
Semoga Allah selamatkan kandungan saya dan juga diri saya..
Jauhkanlah dari segala bahaya dan kesulitan..
Amin!


Ermmm aritu sy teringin mkn sushi..
Tapi sampai skang tk dapt lagi..
Nk kena tuntut ngan alan ni..
Haha..


Cuak dan berdebarnya skang..
Sedar tak sedar sy dah nk dekat bersalin dah...
Doakan yg terbaik utk sy dan baby ye...
Terima kasih!

1 comment:

  1. All the best mummy, aku last time deliver masa 36wks 6days..sbb bb tak gerak lebih 12 jam. Masa tu dah mlm time tido, malas nak kacao famili aku gi spital. Pagi2 besoknya baru ajak kerul gi spital sbb masa tu papa kat Jepun. Doc scan heartbeat, tak normal terus kena induce waa!Bile dah deliver bb takde masalah pape pun, maybe terlebih tido je kot heheh.Tp sebelum deliver tu mmg perut asik mengeras sampai senak dada huhuh.

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...