Friday, September 30, 2011

JOURNEY TO DIAPERLESS-day 5

Dah masuk hari ke lima..


So far perkembangannya..
Boleh laaa..
Memberangsangkan juga..


Ammar nih takla boleh laa ditanggalkan sepenuhnya lagi diapersnya..
Setakat nih percubaan dijalankan pada waktu siang jer..
Malam masih lg pki..
So disiplin utk buang air dlm toilet...
Hanya pd waktu siang..


Percubaan utk uk uk dalam toilet..
Hanya berjaya pd hari rabu lepas.
Tuh pon skit jer..
Skang nih dia pandai..
Sanggup dia tahan uk uk utk membuang dalam diapers.,
Maksudnya dia akan membuang hanya pada waktu malam.,
Setelah memakai diapers..
Adehh bercinta jap saya nk ngajo budak nih toilet training..


Untuk kencing plak..
Ada jugak laa beberapa kali dia terlepas dalam seluar..
Kena laa jugak mop beberapa kali dalam minggu nih..
Tapi ok jugak dia sebab skang nih dh berjaya juga dia menahan kencing..
Dan beritahu saya bila dia ada rasa mau buang air..
Kadang tuh..
Hanya nk main air jer...
Tapi saya layankan jugak..
Supaya dia biasa dengan toilet..
Dan tahu cara nk bersihkan diri selepas buang air..


Paling geli hati..
Setiap kali saya tanya dia..(selang 30minit)
Nak buang air ke tak...
Mesti dia jawab tak..
Lepas tuh ada kala sampai dia bosan nk jawab..
Nada suara dia pun berubah..
Dah mcm org geram..
Haih kekecik dah pandai geram geram gitu..
Hahaha..


Cuma cabaran saya skang adalah utk melatih dia uk uk dalm toilet..
Harap harap saya dapat bersabar sehingga ammar berjaya..
Amin!

2 comments:

  1. bebudak baru nk balajar mmg amik masa skit kan.dorang tak pandai nk bezakan bila masa nk buang air kecik atau besar.mmg pnt skit.tp lepas tu senang dah :)

    ReplyDelete
  2. Ratu..gitu laa jawabnya..tgh berpenat lelah skang nih.,harapnya tak lama laa,,

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...