Friday, May 6, 2011

PENYEGAN TUH PEMALAS???

Takkk...


Kat belah belah utara...
Penyegan tuh mmg maksud pemalas..
Tapi kat belah belab selatan nih..
Penyegan tuh maksudnya pemalu...


Susah nk kata..
Saya ada masalah yg agak besar gak laa..
Saya segan nak tegur org yg kenal2 gitu jer..
Sebab saya penah alami sejarah yg memalukan dedulu..
Dulu saya peramah, tapi bila saya tegur org..
Orang tuh cakap tak kenal saya..( i hate this kakak)
Padahal sebelum tuh kitorg pegi makan dan sembang bersama..
Hoh jadi trauma sampai hari ni klu nk tegur org..


Saya segan tegur suami jiran jiran saya..
Takut dilabel gatai..
Atau org cop saya begitu begini..


Saya segan nk bagi jiran makanan atau barang..
Waima saya selalu masak lebih
Dengan niat nak bagi jiran..
Sudahnya tak berhantar...



Saya segan nk cakap lelebih ngan orang...
Kalau orang tuh cuma balas balik soalan yg saya tanya..
Niat nak borak..
Tapi terus jemmed!
Baik saya cecepat blah...


Ermmm..
Kadang saya terfikir..
Bermasalah kah saya ini?

2 comments:

  1. ratu pun penyegan gak..tp kalo kena cara ok gak lelama...tgk situasi... :)

    ReplyDelete
  2. Ermm betul tuh ratu..amik masa tol dgn benda2 gini

    ReplyDelete

Dah baca..marilah komen plak..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...